Sporten voor 55+

Iedereen wil gezond zijn, want gezond zijn betekent meer energie, een frisser gevoel in lichaam en geest en daardoor meer mogelijkheden om het leven op een leuke manier in te vullen.

Dedicated senior friends doing stretching exercise while sitting on mats at park

Naarmate men ouder wordt (55+) verandert het lichaam echter, de spiersterkte neemt af, de botdichtheid vermindert, de zuurstof opname en daarmee het energie niveau nemen af. Wilt u dit tegen gaan en ook op uw oude dag gezond en fit zijn, dan zit er maar 1 ding op: meer gaan bewegen! Volgens de Nederlandse overheid die in 2017 de Fitnorm heeft opgesteld moeten mensen met een leeftijd boven de 55, minimaal 5 tot 7 keer per week matig intensief bewegen, wil men gezond en vitaal oud worden. Hiernaast wordt het zeer aanbevolen om 3x per week intensief te voor de duur van 20 minuten !! Om hieraan te voldoen is het goed te overwegen wat u wilt doen aan bewegen, wat u leuk vind en wat bij u past. Kom vrijblijvend een keer meetrainen bij Gezondheidsboost. Wij hebben een speciaal beweegprogramma voor ouderen ontwikkeld dat start eind september 2019. Dit programma is ontwikkeld in samenwerking met een lokale fysiotherapie praktijk en een inspanningsfysioloog. We trainen juist hetgeen wat preventief werkt tegen ouderdomsklachten, doen oefeningen die uw vitaliteit doen toenemen en ook nog veel plezier opleveren.

Kinderen voelen zich fitter en krijgen meer controle over hun lichaam en gedrag !!