Sporten 55+

Iedereen wil gezond zijn, want gezond zijn betekent meer energie, een frisser gevoel in lichaam en geest en daardoor meer mogelijkheden om het leven op een leuke manier in te vullen.

Naarmate men ouder wordt (55+) verandert het lichaam, de spiersterkte neemt af, de botdichtheid vermindert, de zuurstof opname en daarmee het algehele energie niveau nemen af. Wilt u dit tegen gaan en ook op uw oude dag gezond en fit zijn, dan zit er meer 1 ding op: meer bewegen! Volgens de Nederlandse overheid die in 2017 de Fitnorm heeft vastgesteld moeten mensen met een leeftijd boven de 55, minimaal 5 tot 7 keer per week matig intensief bewegen, wil men gezond en vitaal oud worden. Hiernaast wordt het zeer aanbevolen om 2x per week intensief te bewegen tot wel 20 minuten achtereen !! Om hieraan te voldoen is het goed te overwegen wat u wilt doen aan bewegen, wat u leuk vind en wat bij u past. Dat is de beste garantie om een sport of beweegprogramma lang vol te houden.

Kom vrijblijvend een keer meetrainen bij Gezondheidsboost. Wij hebben een speciaal beweegprogramma voor ouderen ontwikkeld dat start eind september 2019. Dit beweegprogramma is ontwikkeld in samenwerking met een lokale fysiotherapie praktijk en een inspanningsfysioloog. We trainen juist hetgeen wat preventief werkt tegen klachten, doen oefeningen die uw vitaliteit doen toenemen en ook nog plezier opleveren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *